پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119025
مسئولين ايراني دولت انگليس را آدم کنند/ انگليس به دنبال جاسوس‌خانه در ايران است
تاریخ انتشار : 1393/07/06 08:15:08
نمایش : 1057
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: انگليس هم مانند آمريکاست و مقامات ايراني حداقل پاسخ دندان شکني که مي‌توانند به اين توهين‌هاي صورت گرفته به ايران بدهند اين است که نگذارند سفارت کشور انگليس در ايران بازگشايي شود و اصلا ايران بگويد که ما خواهان برقراري اين ارتباط نيستيم تا دولت انگليس آدم شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسين نقوي حسيني، نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با شبکه اطلاع رساني دانا در خصوص توهين‌هاي اخير کامرون به ايران و تأثير آن بر روي بازگشايي سفارت انگليس در ايران اظهار داشت: دولت انگلستان در تاريخ کشور ما سابقه اي جز خيانت، تجاوز، ناديده گرفتن حقوق ملت ايران و دخالت در امور داخلي ما ندارد.

وي افزود: سابقه اين دولت در کشور ما تا کنون فقط نشان دهنده خيانت بوده است؛ بنابراين ارتباط گيري و روابط ديپلماتيک با اين کشور چه سودي مي تواند داشته باشد؟

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: کامرون در حالي که کمتر از 2 ساعت از ملاقتش با رئيس جمهور ايران نگذشته بود، اين‌گونه به ايران توهين و عليه کشور ما موضع‌گيري مي‌کند؛ اين سوال مطرح است که دولت انگليس چقدر مي‌تواند قابل اعتماد باشد و آيا ارتباط‌گيري با اين کشور به سود خواهد بود يا خير؟

نقوي حسيني با اشاره به اين موضوع که انگليسي‌ها در واقع به دنبال سفارتخانه در ايران نيستند؛ بلکه به دنبال جاسوس‌خانه در کشور ما هستند خاطرنشان کرد: وقتي نخست وزير انگليس مي‌گويد جمهوري اسلامي ايران بايد روابط خود را با مردم‌شان اصلاح کند، اين دخالت آشکار در امور داخلي کشور ماست.

وي ضمن بيان اين موضوع که مردمي‌ترين و دموکراتيک‌ترين نظام در دنيا جمهوري اسلامي ايران است که با رأي مستقيم ملت همه جايگاه‌هاي کشور انتخاب مي‌شوند و در نهايت هم منتخب مردم دولت را اداره مي‌کند تأکيد کرد:  اين نوع موضع‌گيري‌ها، دخالت در امور داخلي ايران و اقدام عليه امنيت کشور ماست.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: روابط ديپلماتيک با اين چنين دولتي، هيچ سودي براي ما ندارد؛ اين در حالي است که کشور ايران خواهان برقراري روابط ديپلماتيک با همه کشورها بوده به جز رژيم غاصب صهيونيستي که ايران، آن را به رسميت نمي شناسد و آمريکا هم يک کشور جنايتکار عليه ايران است.

نقوي حسيني افزود: انگليس هم مانند آمريکاست و مقامات ايراني حداقل پاسخ دندان شکني که مي‌توانند به اين توهين‌هاي صورت گرفته به ايران بدهند اين است که نگذارند سفارت کشور انگليس در ايران بازگشايي شود و اصلا ايران بگويد که ما خواهان برقراري اين ارتباط نيستيم تا دولت انگليس آدم شود.

وي در خصوص رفتار دوگانه ميان مقامات انگليسي که جک استراو از اقدامات قبلي خود اظهار پشيماني کرده ولي کامرون توهين‌هاي خود به کشور ايران را تکرار مي‌کند اظهار داشت: در دولت انگليس اختلاف نظرهايي وجود دارد و برخي از مقامات انگليسي مي‌دانند که چه غلط هايي در قبال ملت ايران انجام داده اند.

نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اعتراف به جنايات دولت انگليس از سوي جک استراو را نمي‌توان ناشي از پشيماني آنها دانست؛ چراکه نظر مجموع دولت انگليس نسبت به ايران را مي‌توان از اظهارات اخير کامرون و توهين‌هاي آنها به مردم ايران فهميد که هيچگاه انگليس دست از اقدامات خصمانه خود عليه ايران بر نمي‌دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html